20 Kasım 2009 Cuma

ADVManager Reklam Şablonları nasıl yönetilebilir?

ADVManager ile şablonların yönetilebilmesini ve yeni SWF dosyalarının hazırlanmasını swfmill ve MTASC ile hazırlamamız mümkün olabiliyor. Bunun nasıl yapılacağı ile ilgili fikir şu şekilde geliştirilebilir.
Öncelikle reklam şablonlarının hazırlanması gerekmektedir. Bunun için gerek ActionScript, gerekse Adobe Flash kullanılabilir. Şablonların genel özellikleri, belli başlı değişkenlere ve nesnelere gerek duymaları olmalıdır. Her bir şablonun farklı şekilde tasarlanacağını düşünürsek, bu şablonların birer de tanımlama dosyalarının olması gerekmektedir.
Daha önce hazırladığım raporda bu konuyu nasıl çözebileceğimizi hazırlamıştım. Rapora göre, her bir şablonun bir de XML şablon detay şemasının olması gerekmektedir.
Tanımladığımız bir şablon ile gerekli olan veri ihtiyacını ve SWF dosyasında gereksinim duyulan değişkenleri sağlamamız mümkün olabilir.
swfmill bu veri ve değişken ihtiyacını karşılayabilmek için birebir bir çözüm olacaktır. Bunun için tek hazırlamamız gereken şey, swfmill xml şema hazırlayıcı class dosyası olacaktır. Bu dosyaya gerekli değişkenlerin isimleri ve değerleri verilerek otomatik olarak bir xml şeması yaratmasını sağlatabilir, bu xml şemsını daha sonra swfmill programına parametre olarak XShell classını kullanarak gönderebiliriz. Dolayısı ile yeni SWF dosyamızı var olan şablonu kullanarak bu şekilde hazırlamamız mümkün olabilir.
Burada MTASC ne işe yarayacak? MTASC şablon hazırlandığında bir işe yaramayabilir. Ancak, eğer kullanıcı bazı özellikleri komple kaldırmak istiyorsa bunu bir şekilde SWF dosyasına da belirtmemiz gerekecek. Bu tip kaldırma kodlarını da şablonlarda tek tek hazırlamak çok maliyetli olabilir. Bunların da otomatize edilmesinde AS dosyaları kullanılabileceği gibi bu dosyaların SWF dosyalarına işlenmesi de MTASC tarafından zaten yapılabiliyordu.
Kısaca özetlersek,
1 - Hazır Şablonlar (SWF dosyaları)
2 - Şablon Tanım Dosyaları (XML dosyaları)
3 - swfmill Automation Class
4 - Kullanıcı Editörü
maddeleri ile var olan şablonlar kullanıcılar tarafından kolaylıkla edit edilebilir. Bu doğrultuda çalışmalara başlayabiliriz.

0 yorum:

Yorum Gönderme